De unde facem shopping online si de ce magazine sa ne ferim

January 15, 2015 Scris de OZ - 1 Comment

In ultimele luni am incercat mai multe magazine online, in mare parte pentru a-mi decora apartamentul. Pentru ca shopping-ul online inca ne mai rezerva numeroase surprize, desi ar trebui sa ne usureze viata, m-am hotarat sa impartasesc si cu voi experientele mele.

logoDe departe, una dintre cele ai neplacute experiente le-am avut cu cei de la Decorino. Din cauza lor inca nu am covor in living. L-am comandat inainte de sarbatori, si ar fi trebuit sa fiu contactata inainte ca acesta sa imi fie livrat. Asa am fost anuntata dupa ce am plasat comanda. Nu s-a intamplat asta, m-a sunat doar curierul cand era la usa mea pe 24 decembrie. M-am bucurat! M-am gandit ca nu ma prinde 2015 fara covor… Din pacate, culoare nu avea nicio legatura cu cea de pe site, fiind muult mai deschisa. Atunci am realizat ca nu ar fi trebuit niciodata sa aleg un astfel de produs online. Este mult prea riscant si nu imi doream sa compromit intregul aspect al livingului.

Dupa nici 10 minute de cand l-am despachetat, am luat decizia de a-l returna. Le-am scris si le-am rugat sa imi dea informatii cu privire la regulile de retur. Am expediat covorul pe adresa indicata, in ambalajul original, doar ca la unul dintre capete (pe unde desfacusem folia sa scot covorul), evident ca nu am mai putut sa sigilez la fel de bine, asa ca am pus o punga si am lipit-o cat am putut de bine cu scotch.

La scurt timp, am primit un e-mail in care eram informata ca mi-au refuzat returul deoarece au primit covorul cu ambalajul rupt, iar covorul era murdar de praf. Prin urmare, au lasat covorul la curier. Mi-am facut “n” scenarii, dar in cele din urma am decis sa le scriu doar atat: “Va multumes pentru informatii. Sunt convinsa ca cei de la protectia consumatorilor vor gasi o solutie pentru aceasta situatie”. In aceeasi zi am primit un nou raspuns in care eram informata ca imi vor accepta pana la urma covorul, dar ca trebui sa-i inteleg si pe ei.

Mi se pare absurd sa ai un asemenea business, in care sunt convinsa ca rata de retur a produselor comandate este destul de mare, si sa nu-ti iei masuri de precautie, sa  nu ai un contract cu o firma de curierat care sa stie cum sa manevreze coletele (desi am trimis returul cu aceeasi firma cu care mi-a fost expediat), sa nu trimiti un ambalaj de rezerva pentru situatii de acest gen (cum fac cei de la Asos) etc. In plus, mentionez ca eu am platit costul returului – aproximativ 40 lei.

Au trecut 7 zile de cand au luat covorul de la curier si inca nu mi-au returnat banii…

logo-vivre4Cu cei de la Vivre am avut o experienta placuta. Desi unele produse nu au corespuns cu ceea ca vazusem pe site, nu am intampinat nicio problema la retur si s-au dovedit a fi adevarati profesionisti. Mai exact, dintre toate produsele comandate, am returnat pernele pentru scaunele de bucatarie (pe site erau gri, iar in realitate erau crem) si o perdea de bucatarie care era prea mica si ii lipsea un ciucure. Returul nu m-a costat nimic, costul a fost suportat de Vivre si am primit un e-mail prin care eram anuntata ca in termen de doua zile imi vor vira banii in cont. In plus, e-mailul era insotit de mesajul: “Ne cerem scuze pentru problemele pe care le-ai intampinat si speram ca data viitoare lucrurile sa fie pe masura asteptarilor tale. Te asiguram ca satisfactia clientilor nostri este principala noastra preocupare”. Desi este o formulare standard, recunosc faptul ca m-am simtit respectata ca si client, ceea ce nu s-a intamplat in cazul celor de la Decorino, unde m-am simtit pacalita.

insignis-logoCu cei de la http://www.insignis.ro am avut tot o experienta placuta. Ii recomand. Am comandat de la ei cutii de bijuterii si un sfesnic si toate produsele au fost perfecte, exact cum aratau si pe site.

Exceptand site-urile de decoratiuni, am mai testat un site din America: http://www.bodyshaperslifestyle.com/ Da, trendul cu acele corsete modelatoare m-a prins si pe mine. Din nefericire, am mai convins o colega sa dea comanda cu mine. Pe 8 noiembrie am platit doua corsete: 133.95 USD (cu tot cu transport – cei 34$). Ghiciti ce? Nu am primit nici pana in ziua de astazi coletul! Le-am dat un e-mail in care i-am intrebat ce s-a intamplat cu produsele mele si mi-au spus ca sunt blocate la vama. Am sunat la posta si mi-au spus ca nu ma pot ajuta pentru ca dupa tracking code-ul dat stiu ca este cel mai ieftin serviciu de curierat si nu poate fi urmarit. body shaperEvident, pe site nu erai pus sa alegi modalitatea de expediere. Nu erai informat ca optezi pentru cele mai ieftine servicii. Pe site era mentionat doar ca pentru expeditiile internationale se asteapta maximum 16 zile lucratoare. La inceputul anului le-am trimis un nou e-mail in care le spuneam ca imi vreau banii inapoi. Nu s-au obosit sa-mi raspunda… Chiar nu stiu ce pot face in acest caz si cel mai rau imi pare ca eu am fost cu ideea de a comanda aceste produse si acum nu am pierdut doar eu banii, ci si colega mea…

il passo logo_logoO experienta placuta am avut-o cu cei de la IL Passo.  Mi-am comandat o pereche de cizme si, din pacate, nu mi-au venit bine. Alt model de pe site nu imi placea, asa ca am ales sa returnez produsul si sa mi se dea banii inapoi. Cei de la IL  Passo au fost foarte cooperanti. Mi-au trimis un e-mail prin care ma informau ca au primit cizmele si ca in 30 de zile imi vor returna banii (asa cum era mentionat si pe site). Dupa doua saptamani si jumataten am primit din nou un e-mail pentru a am anunta ca au facut plata si imi atasasera si dovada. Atat de simplu ar trebui sa faci oriunde shopping online!

Voi ce experiente placute/ neplacute ati avut cu magazinele online?

Mai gasiti info si despre Retro Boutique in postarea: Home sweet home.